Ledig torsdag!

publicerat i Allmänt;

Idag är jag hemma med kidsen så pappan kan jobba. En dag varje månad är det så att vi inte kan få till det på annat vis än att jag tar ut en föräldradag. Men det gör inget, lite extra ledighet skadar inte :).  Vi har mest tagit det lugnt. Hade lite planer på att fixa nya gardiner till barnens rum, men så långt har jag visst inte kommit än…

Vi har varit ute och lekt istället. Byggt snökojor, åkt stjärtlapp och röjt omkring i snön. Tog sedan en prommis till affären för att fylla på kylen lite. Nu är det Alfons-film som gäller i vardagsrummet.

 

I övrigt har veckan varit lika lugn som idag… Jag och pappan fick ett väldigt fint Alla Hjärtans Dag kort av sonen :

 

Framsidan är bilden med hjärtat, och på baksidan är texten <3

 

Helgen kommer  att spenderas i huvudstaden. Peppar, peppar- nu måste alla hålla sig friska så det verkligen blir av! Agnes har redan bestämt alla böcker som hon och faster ska läsa medans mamman & pappan är borta :). Och Adrian planerar för fullt vad han ska leka med kusinerna. Jag ser fram emot shopping, gott att äta & dricka och en natt på hotell med förhoppningsvis underbar frukostbuffe!

 

Nu är det antagligen dags att börja med middagen…. Tjing,tjing!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av AnnaLii:

Adrian är så himla duktig på att rita! En riktigt, liten konstnär :)

Hoppas ni får en underbar helg!!

Massa kramar till er!! <3

2:a kommentar, skriven , av Erika:

Ja,visst är han :). Nu är vi påväg till huvudstaden efter att ha väntat på ett alldeles för mkt försenat tåg. Ha en mysig helg du med Anna!

Kommentera inlägget här :