Migrän

publicerat i Allmänt;

Imorse vaknade jag med huvudvärk.
Hade varit vaken större delen av natten ( så kanske inte så konstigt med huvudvärken ), då några dårar behagade ha nån slags väldigt högljudd fest på parkeringen här utanför....
Efter ett telefonsamtal till farbror polisen vid halv två, lyckades vi äntligen somna, men klockan ringde redan vid 05 eftersom jag skulle jobba....
Med huvudont som inte ville släppa drog jag iväg till jobbet.
Under förmiddagen blev det bara värre & värre. Kände ganska tidigt att det inte var en " vanlig " huvudvärk.... Började må illa och det gjorde ont av att bara titta.
Tjurig som jag är ( på både gott & ont ), gick jag med de andra upp för att äta lunch. Tänkte att lite mat kanske skulle hjälpa..... Men illamåendet blev värre, så jag satt mest och funderade ut snabbaste vägen tilll toan om det nu skulle behövas....

Hur som helst, tillslut bestämde jag mig för att åka hem i alla fall.
Hoppade in i bilen, men kunde knappt köra för det gjorde så ont att titta. Det brukar ta typ 10 minuter från dörr till dörr, men idag kändes det som en evighet....

Till råga på allt fick jag dessutom stanna på vägen för att kaskadspy i diket. Har jag tur kanske jag gick ner ett hekto eller två ;))

Väl hemma hade min underbara man förberett tabletter, blöta handdukar till huvudet och filt i soffan. Sov i några timmar och vaknade sen relativt pigg igen.
Tack älskling!

Det här med migrän är inte så roligt alltså.....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av AnnaLii:

Men usch hjärtat!!

Vet hur det känns. Aaaajjjjjj!!!!!

Hoppas du mår bättre nu.

Kraaaam på dig!!

2:a kommentar, skriven , av Erika:

Tack fina du, jag mår bättre nu. Men man blir så konstigt trött efter ett migränanfall... Ska mysa ner mig i soffan nu.

Kraaam

Kommentera inlägget här :